15. elokuuta - Rahalla saa ja hevosella pääsee



Ensiosumaksi Googlessa tuli jälleen Plaza.fi ja Muropaketti.

En juuri pidä autoilusta, eikä minulla ole edes varaa autoon, olen ärsyyntynyt autoilun vaikutuksesta ilmastolle, vihaan porhohörhöturha-autoilijoita, mutta rakastan automainoksia. Niissä on jotain... Jotain -- en edes tiedä mitä. Luksusta? Tyylikkyyttä? Vapauden tuntua? Yhtä kaikki, fiilis on kutakuinkin sama kuin Kööpenhaminan lentokentän tax free -kaupoissa. Mainokset kehräävät slogania "The Luxury of Shopping" ja minä vingutan korttiani kuin viimeistä päivää. Uskon hetken olevani joku muu, joku joka ostaa Kenzon hajuvettä useinkin ja tuhlaa päiväbudjetin suklaaseen. Sitä samaa minulle antavat automainokset -- hetken huumaa, tunnetta että kaikki kiiltävä on oikeastaan minulle arkipäivää.

Todellisuudessa olen kuitenkin se harmaa harakka, joka tarpoo lenkkarit märkinä aamuisin töihin ja tulee iltaisin hikisenä takaisin kotiin. Suklaakin on perus-sinistä. Sen pituinen se.

Ei kommentteja: